ارخص شركات تامين سيارات Can Be Fun For Anyone

Wiki Article

رقم ضريبة القيمة المضافة: ٣٠٠١٤٨٦٥٧٦٠٠٠٠٣ العناية بالعملاء : ٨٠٠٢٤٤٤٤٨١

لحماية خصوصية بيانات عملائنا الكرام، يجب عليك تسجيل الحساب بإستخدام رقم الهوية الوطنية أو الإقامة مع رقم الجوال المسجل الخاص بك.

وهو إمكانية التأمين علي جزء من قيمة السيارة الإجمالية و في المقابل يتم التعويض بشكل نسبي في حالة المطالبة. ( مثال: التأمين علي قيمة المبلغ المتبقي لصالح البنك في حالة شراء السيارة بالتقسيط – بحيث يقوم التأمين بتغطية قيمة قرض البنك من القيمة الكلية للسيارة و في حالة المطالبة بتعويض يكون بنسبة مساوية لما يمثله القيمة المؤمن عليها "قيمة القرض" من السعر السوقي الإجمالي للسيارة)

عندما يتعلق الأمر بأختيار خطة التأمين المناسبة، يعتمد ذلك بطبيعة الحال على متطلبات كل فرد وهو ما يجعله يختار حلول مختلفة تعتمد جميعها على احتياجاته وأسلوب حياته.

لكن لو العربية زيرو بعض الشركات بتقوم بالمعاينة و البعض الأخر بيقبل جواب المعرض لإصدار البوليصة بدون معاينة و بعد الإنتهاء من المرحلة ديه بيتم الدفع و إستلام البوليصة في الحال أو تسليمها للعميل ديليفري لحد عنده

خدمات المساعدة علي الطريق ( ونش , بطارية , تزويد وقود في حال نفاذه )

اختار البرنامج المناسب ليك وأرفع صورة الرخصة وهنتواصل معاك لتحديد ميعاد المعاينة وانت في مكانك (ولو عربيتك زيرو ممكن متحتاجش معاينة)

الأن يمكنك الدخول على حسابك و إلغاء وثيقة المركبة بسهولة دون الحاجة للأتصال أو زيارة الشركة.

أمان ليك بيوفرلك أفضل البرامج من شركات التأمين الموثوق فيها, إختار نوع التأمين اللي انت محتاجة

أقبل الشروط والأحكام تذكرني (تسجيل الدخول تلقائياً) تسجيل

أكبر مميزات تامين السيارات الشامل هي راحة البال اللي بيكتسبها الشخص عند حصوله علي بوليصة تأمين من شركة ذات سمعة جيدة. و إن الواحد بيكون مطمن و عنده ثقة أنه لا قدر الله في حالة التعرض لحادثة هيلاقي التأمين معاه و بيساعده من خلال تعويضه لإصلاح العربية.

في معظم البرامج بيكون في نسبة تحمل أعلي للإصلاح داخل التوكيل ويمكن حذفها حسب رغبة العميل

إستثاءات لا يغطيها التأمين (يمكن إضافة بعضها باشتراك إضافي):

يوجد بيانات لنفس مالك الوثيقة هل ترغب فى استرجاعها؟ لا نعم

تسجيل الدخول الامن عن طريق رقم الهوية الوطنية أو الإقامة .

و يقوم مبدأ التأمين علي حصول الفرد علي التغطية التأمينية في مقابل إشتراك سنوي يدفع لشركة انقر هنا التأمين و اللي بتقوم بتحصيل إشتراكات من أعداد كبيرة من الأفراد بهدف توزيع المخاطر و تقديم تعويضات للحوادث اللي بتحصل لسيارات أي من المؤمن عليهم (مش كل المشتركين في التأمين هيتعرضوا لحوادث في نفس السنة).

Report this wiki page